[cstex] Je \vsplit opravdu globalni?

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Sun Oct 16 15:44:11 CEST 2011

Vážení experti (a expertky),
při psaní makra jsem narazil na to, že bych potřeboval větší \vbox
rozlámat pomocí \vsplit, a kousky použít později. Protože makro bude
dělat spoustu dalších věcí, budou určité činnosti probíhat uvnitř
skupin. Nenašel jsem však, jak se chová \vsplit. Udělal jsem
nednoduchý experiment:

\newbox\xxx
\setbox\xxx\vbox{\vskip 0pt plus 10pt \text}

{\vsplit \xxx to 50pt \vskip 1cm \copy\xxx}\vskip 2cm \copy\xxx

Z tohoto experimentu se zdá, že \vsplit přiřadí do \xxx zbytek
globálně, tj. po uzavření skupiny není v \xxx původní obsah. Oba
\copy\xxx totiž vysadí totéž. Je tato vlastnost dokumentována? Přesně
tohle chování se mi v makru hodí, ale nevím, zda se na to mohu
spolehnout. (Pozn: před vlastním pokusem si definujte \text)

--
Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/