PDF

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon Jan 12 10:16:16 CET 2004

On Fri, 9 Jan 2004, Jonathan Verner wrote:

> Dobry den.
>
> Omlouvam se, pokud je tento prispevek ponekud O.T.
> Mam nasledujici problem:
>
> Mam PDF soubor, ktery se mi v naprostem poradku zobrazi
> jak v gostscriptu tak v Acrobat Readeru, tak v gpdf, xpdf a
> jinych. Problem nastane, pokud chci tento soubor vytisknout
> na (postscriptovou tiskarnu). Tiskarna soubor odmitne vytisknout,
> resp. vypise chybovou hlasku:
>
>    ERROR: undefined
>    OFFENDING COMMAND: TZ
>
>    STACK:
>
>    -1
>    /CAAAAA+Comic-SansMS-Bold
> [...]
Zda se mi, ze se zde setkaly 2 priciny:

1. font /CAAAAA+Comic-SansMS-Bold neni v dokumentu vlozen, Acrobat i GS
pri zobrazeni pouziji nejakou nahradu.

2. chyba tisku pri pouziti Acrobatu 5 a nekterych fontu (najdete to v
archivu konference)

Nedavno jsem mel podobny pripad, ale byl to dokument, ktery se dal alespon
vytisknout Acrobatem 3. Potreboval jsem z toho vybrat 1 stranku a vlozit
do jineho dokumentu. Protoze fonty nebyly vlozeny, mel PS vytvoreny pomoci
GS (device=pswrite) jen odkazy na fonty, ktere se pri dalsim zpracovani
nahradily fontem Courier. Podobne to dopadlo pri pouziti Save As EPS v
Acrobatu 5. Pak jeste zalezi, jak jste konvertoval PDF->PS.

Asi bych nejprve zkusil tisk jinou verzi Acrobatu a mel byste si overit,
zda nemate prave tu verzi, o niz je znamo, ze ma chybu v tisku.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz