zalamování řádku v tabbi ngu

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Tue Sep 4 14:00:06 CEST 2001

Simona Kotlarova píše:

> [...]
> 1730 - 1737 Jan Stachovský. Z Kraselova přešel do Berouna, pak do Prahy a stal  (zde už končí stránka)
> 1737 - 1749 Jan Vít Rumfeld
>
> a já bych ráda, aby to vypadalo takto:
>
> 1705 - 1730 Jiří Stolička.
> 1730 - 1737 Jan Stachovský. Z Kraselova přešel do Berouna, pak do Prahy a stal
>                     se proboštem u sv. Víta na Pražském hradě.
> 1737 - 1749 Jan Vít Rumfeld
>
> v latexovském tvaru to je zapsáno takto:
>
> 1705 - 1730 \>Jiří Stolička.\\
> 1730 - 1737 \>Jan Stachovský. Z Kraselova přešel do Berouna, pak do Prahy a stal
> se proboštem u sv. Víta na Pražském hradě.\\

Na takove veci je okoli tabbing naprosto nevhodne. Pouzijte napr. okoli
tabular a jako specifikaci sloupce p{sirka}. Popis najdete v manualu
k latexu, napr. p. Rybicky.
Pokud ma byt posledni radek centrovany, je dobre pouzit
\usepackage{array}
a  zmenit \leftskip a \rightskip. K tomuto baliku je podrobna
dokumentace.

Tohle funguje, ale je nutne rici, ze se nema centrovat, kdyz je jediny
radek.
Elegantneji to neumim. :-)

\documentclass{report}
\usepackage{czech}
\usepackage{array}

\newcommand{\nez}{\hfill\mbox{}}

\begin{document}

\begin{tabular}{l>{\leftskip=0pt plus 1fil \rightskip 0pt plus -1fil
\parfillskip 0pt plus 2fil }p{8cm}}
1705 -- 1730 & Jiří Stolička\nez \\
1730 -- 1737 & Jan Stachovský. Z Kraselova přešel do Berouna, pak do
Prahy a stal
se proboštem u sv. Víta na Pražském hradě.\\
1737 -- 1749 & Jan Vít Rumfeld.\nez
\end{tabular}

\end{document}

Popr. by slo \\ zahrnout do definice \nez, jen posledni radek tabulky by
se
musel udelat jinak, aby se neobjevila navic vertikalni mezera.

Zdravi
        Jaromir Kuben