Otazka kolem prostredi tabular v LaTeXu

Stepan Kasal kasal at matsrv.math.cas.cz
Thu Nov 22 14:13:24 CET 2001

Dobry den,

On Thu, 15 Nov 2001 15:47:04, jan.ruzicka at comtechmobile.com wrote:
> Pri praci s LaTeXem sem objevil problemek. Nemuzu prijit na to jak
> vysazet verbatim v prostredi tabular.  presneji to se mi povedlo, ale
> nedari se mi prevest to do noveho prostredi.

no to je otazka, to se nedivim, ze se nikomu nechce Vam odpovidat :-)

Tak jak to ja chapu, tak nasledujici veci nelze:
1) rozsirovat prostredi tabular ani verbatim pomoci \newenvironment,
   tak aby \begin{..} bylo v prvni casi a \end{..} v druhe casti.
2) vlozit prostredi verbatim do makra nebo do parametru

Tato omezeni se tedy musi ruzne obchazet, zalezi na konkretni situaci.

Udelal jsem Vam makra, ktera funguji presne podle Vasich pozadavku, pouze
jsem navic presunul i \begin{terminal} a \end{terminal} do prostredi
command.  Pokud by to vadilo, jiste to umite zmenit.

TeXovy soubor je pripojen pod podpisem

S pozdravem,
			Stepan Kasal

\documentclass[twoside]{report}
\usepackage{makeidx}
\makeindex
\newcommand{\tableofcommands}{\def\indexname{Table of Commands}
\printindex
}
\newlength{\promptlength}
\setlength{\promptlength}{6cm}

\newbox\cmdbox
\newenvironment{command}[4]
	{	\def\saveparams{{#1}{#2}{#3}{#4}}
		\setbox\cmdbox = \hbox\bgroup
			\begin{terminal}
	}
	{%
			\end{terminal}
		\egroup
		\expandafter\mytable\saveparams
		\vspace{4ex}
	}
\newcommand{\mytable}[4]{  \par \textbf{#1}\index{#1}\\ %
    \begin{tabular}{||l|l||}   \hline
    comand available on & #2\\ \hline
    Priviledge level & #3\\    \hline
    API Line & #1\\            \hline
    API Interactive &#4\\      \hline
    Transceiver response:
	&\box\cmdbox \\        \hline
    \end{tabular}
}

\newenvironment{terminal}
	{\begin{minipage}{\promptlength}}
	{\end{minipage}}

\begin{document}

\chapter{Command Reference}

\begin{command} {activate dsp settings}{Terminal}{NORMAL}{ac}
\begin{verbatim}
Bad Cmd: "61 63 74 69 76 61 74
65 20 64 73 70 20 73 65 74 74
69 6E 67 73 "