Obrazky v PDF

Jiri Osoba osoba at jablotron.cz
Thu Jan 13 10:05:57 CET 2000

>Resil jsem podobny problem s EPS soubory a pdfTeXem. Jako pruchozi se
>ukazala tato cesta:
>
>1) EPS nacist do GIMPu, ten si ho pomerne ovladatelne prevede
>2) Ulozit do pcx/tiff/...
>3) bm2font s vhodnym rozlisenim. Pouzivam navic -wn, coz necha bilou
>   v obrazku skutecne bilou, jinak by byla lehce sediva. Pouzivam
>   rozliseni 600x600 s cimz je treba pocitat v GIMPu, aby obrazek
>   nevhodne nezmenil rozmery.
>4) Pouzit nove pismo jako obrazek. bm2font vytvori kratky TeX kod, ktery
>   zajisti vlozeni obrazku.

Tim ale ztratite "vektorovost" puvodniho EPS.

Do PDFTeXu lze velmi jednoduse vkladat PNG a TIFF (rastrova grafika,
bezeztratova komprese), JPG (rastrova grafika, ztratova komprese) a PDF
(vektorova grafika). Ve vsech pripadech je obrazek do PDF vlozen tak, jak mu
jej pripravime, a vysledna rasterizace se provadi az v Readeru, takze
maximalni kvalita je zarucena.

Trochu problem je s prevodem EPS -> PDF, ktery ma smysl pro vektorovou
grafiku, nicmene existuji na toto nastroje - eps2pdf a podobne (viz
www.cstug.cz), ktere se opiraji o GhostScript.

Kazdopadne bych pro cestu TEX -> ... -> PDF doporucoval PDFTeX, zvlaste
pokud to delate cele vy.

Jiri.